تولید محتوا در واقع خلق هر چیزی است که قابلیت انتشار در فضای دیجیتال یا غیردیجیتال را داشته باشد. احتمالا برای شما هم سوال شده است که اهمیت تولید محتوا چه کاربردی دارد. پیش از آنکه بخواهیم به این سوال پاسخ دهیم بهتر است بدانید که امروزه کسب و کارهای اینترنتی اهمیت بیشتری پیدا کرده اند. به همین دلیل انتشار اطلاعات در این بستر به یکی از مهم ترین پایه های کسب و کارهای اینترنتی تبدیل شده که نمی توان اهمیتش را نادیده گرفت.

content creation

تولید محتوا به چه معناست؟

در ابتدای راه باید متوجه شوید که اصلا تولید محتوا چیست و چه فایده ای دارد؟

تولید محتوا به زبان ساده یکی از ارزشمندترین استراتژی های بازاریابی است که کسب و کارهای مختلف از آن کمک می گیرند.

دلیل اهمیت تولید محتوا

پس از آنکه دانستیم تولید محتوا چیست، نوبت به آشنایی با دلیل اهمیتش می باشد.

محتوا از مواردی است که ما همواره در زندگی روزمره مان با آن سروکار داریم. اگر بخواهیم دلیل اهمیت تولید محتوا را بازگو کنیم، دیده شدن در فضای اینترنت، مهم ترین دلیل آن خواهد بود. بدون شک در پلتفرمی که کسب و کارهای متفاوت در جریان هستند، تنها راه دیده شدن و کنار زدن رقبا تولید محتوای یونیک توسط کارشناس تولید محتوا می باشد. از طرف دیگر در فضای مجازی ارتباط مستقیمی بین مشتریان و صاحبان کسب و کارها وجود ندارد. بنابراین مخاطب تنها از طریق انواع محتواهای موجود می تواند با کسب و کار مورد نظر آشنا شده و یا به خدمات آن توجه نشان دهد.

کارشناس تولید محتوا کیست و نقش آن در تولید محتوا!

کارشناس تولید محتوا شخصی است که تولید محتواهای مختلف را به عنوان شغلش انتخاب کرده است. چنین شخصی پیش از هر چیز باید به خوبی بداند که تولید محتوا چیست و چه فایده ای برای کسب و کارها خواهد داشت. محتوای تولید شده توسط کارشناس تولید محتوا باید توجه مخاطب را به خودش جلب کرده و در رتبه های برتر گوگل قرار گیرد. به خاطر داشته باشید که رسیدن به چنین هدفی تنها زمانی ممکن است که محتوا نویس به خوبی با قوانین تولید محتوا آشنا باشد.

قوانین تولید محتوا

همانطور که پیش از این گفتیم مهم ترین دلیل اهمیت تولید محتوا دیده شدن و جلب توجه در فضای مجازی می باشد.

مهم ترین قوانین تولید محتوا که محتوانویس باید به آن ها تسلط داشته باشد، به شرح زیر می باشند:

شناخت مخاطب

محتوای تولید شده توسط کارشناس تولید محتوا باید به صورت هدفمند تولید شده و مخاطب را تحت تاثیر قرار دهد.مخاطبین هدف شما افرادی هستند که ممکن است نسبت به خرید محصولات یا خدمات شما رغبت بیشتری دارند.

محتوای یونیک

اگر شما هم از خودتان می پرسید که باید چطور یک محتوای با کیفیت تولید کنیم، پاسخ چیزی جز یونیک بودن نخواهد بود. تا زمانی که محتوای تان به اندازه کافی خاص نباشد، نمی توانید از مزایای تولید محتوا بهره مند شوید.

روان بودن محتوا

محتوا باید به گونه ای تولید شده باشد که تمامی مخاطبان، فارغ از سن و میزان تحصیلات شان بتوانند آن را درک کنند. بهترین راه معرفی و آشنایی دیگران با حوزه فعالیت خود، تولید محتوای مرتبط با آن در فضای مجازی است.

انواع محتوا و کاربرد های آن

متن

اگر شما هم دوست دارید بدانید که شناخته شده ترین نوع تولید محتوا چیست، باید بگوییم محتوای متنی معروف ترین روش تولید محتواست که همواره کاربرد دارد.

content text
content voice

صوت

یکی دیگر از انواع محتوا که امروزه توجه زیادی را به خودش جلب کرده، محتواهای صوتی مانند پادکست ها هستند.

تصویر و ویدیو

محتواهای ویدیویی و تصویری نقشی غیر قابل انکار در این حرفه دارند و چنانچه قوانین تولید محتوا در آن ها رعایت شود، برای برندسازی و درگیر کردن مخاطب فوق العاده خواهند بود.

content video

از دیگر انواع محتوا می توانیم به محتواهای اینفوگرافیک، پوستر، کاتالوگ، وبینار، پست های شبکه های اجتماعی و.. اشاره کنیم.

مزایای تولید محتوا

پیش از هر چیز باید بدانید که برخلاف اهمیت بالای تولید انواع محتوا، افراد متخصص در این زمینه کم هستند. بنابراین می توان گفت که اگر مهارت های خوبی در این زمینه دارید، درآمد تولید محتوا برای تان بسیار خوب خواهد بود. یک محتوا نویس می تواند به صورت شخصی یا با برند های مختلف کار کرده و یا در مجموعه های مختلف تولید محتوا مشغول شود. به طور کلی درآمد تولید محتوا به فاکتورهای زیادی بستگی دارد که نمی توان مقدار مشخصی برایش ذکر کرد. مزایای تولید محتوا شامل موارد زیر می شود:

  • معرفی محصول و جذب مشتری
  • کسب اعتماد و اعتبار
  • هزینه کم
  • کسب درآمد از تولید انواع محتوا
  • درآمد تولید محتوا

ابزارهای تولید محتوا

اینکه ابزارهای تولید محتوا دقیقا چه هستند، تا حد زیادی به نوع محتوای تان بستگی خواهد داشت.

محتوای متنی

Grammarly، ویراستیار و..

محتوای تصویری

فتوشاپ، Adobe Spark، فتوپیا و..

محتوای ویدیویی

inshot ، imovie و…

محتواهای صوتی

Audacity ،Adobe Audition

چطور تولید محتوا کنیم؟

برای این کار شما باید علاوه بر داشتن ویژگی های ذکر شده، در دوره های مربوطه شرکت کرده تا مهارت های لازم را کسب کنید. پس از آن با تمرین و آگاهی از قوانین تولید محتوا می توانید کارتان را آغاز کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *