از زمانی که شبکه های اجتماعی در میان کاربران محبوب گشته اند بسیاری از افراد به آن ها نگاه ویژه ای دارند؛ یعنی معتقدند که می توان از شبکه های اجتماعی به عنوان پلتفرم های تبلیغاتی بهره برد. اما مطمئنا بازاریابی در بستر اینترنت و شبکه های اجتماعی نمی تواند کار ساده ای باشد. در ادامه این مطلب در مورد تکنیک ها و ترفند های بازاریابی شبکه های اجتماعی صبحت می کنیم، برای آگاهی در این زمینه تا انتها با سایت آراد همراه باشید!

بازاریابی شبکه های اجتماعی

در حالت کلی بازاریابی از جمله موارد بسیار مهمی است که امروزه با توجه به رشد روز افزون شبکه های اجتماعی اهمیتی دو چندان پیدا کرده است. در حال حاضر شبکه های اجتماعی با توجه به محبوبیتی که در میان کاربران دارند به مناسب ترین بستر برای عرضه برندها و کسب و کارهای مختلف تبدیل گشته اند. در این میان کاربران با انجام تبلیغات در این بستر می توانند با مخاطبان ارتباط بر قرار کرده و به سود دهی دست پیدا کنند.

در این میان کاربران با انجام تبلیغات در این بستر می توانند با مخاطبان ارتباط بر قرار کرده و به سوددهی دست پیدا کنند. از همین رو چگونگی بازاریابی در شبکه های اجتماعی به یکی از دغدغه های کاربران تبدیل شده است. این مسئله برای کسب و کارهایی که در بستر اینترنت انجام می شود بسیار مهم است و نمی توان آن را نادیده گرفت. مزایای بازاریابی شبکه های اجتماعی برای کسب و کارهای آنلاین بر کسی پوشیده نیست و برای افزایش راندمان فروش اهمیت بسیار دارد.

بازاریابی شبکه های اجتماعی (SMM) چیست؟

قبل از آنکه تکنیک ها و ترفندهای بازاریابی شبکه های اجتماعی را بازگو کنیم، بهتر است بگوییم بازاریابی شبکه های اجتماعی (SMM) چیست و به تعریف کلی بازاریابی شبکه های اجتماعی بپردازیم.

 Social Media Marketing  یا به اختصار SMM به معنی استفاده و بهره وری از شبکه های اجتماعی گوناگون و ایجاد محتوا در آن ها به منظور دستیابی به فروش بیشتر و به طور کلی تحقق هدف های مرتبط با بازاریابی می باشد. به عبارت دیگر بازاریابی شبکه های اجتماعی استفاده از پلتفرم های اجتماعی به منظور برقراری ارتباط با کاربران و مخاطبان دیگر، بالا بردن میزان فروش، افزایش ترافیک وب سایت ها و برند سازی است. در چنین فضای شما می بایست به دنبال انتشار محتوای جذاب، توجه به نظر کاربران و دنبال کنندگان، تعامل با آنان، تحلیل نتایج به دست آمده از تعامل با کاربر و همچنین اجرای کمپین های تبلیغاتی باشید.

brand's name

مزایای بازاریابی شبکه های اجتماعی برای کسب و کارهای آنلاین

 حضور کسب و کارهای مختلف در این شبکه ها اهمیت بسیاری داشته و مزایای زیادی به دنبال دارد. از جمله مزایای بازاریابی شبکه های اجتماعی برای کسب و کارهای آنلاین موارد زیر را می توان نام برد.

انواع بازاریابی شبکه های اجتماعی

بازیابی شبکه های اجتماعی دارای انواع مختلفی می باشد، اما به طور کلی انواع بازاریابی شبکه های اجتماعی به چهار دسته اصلی تقسیم می شوند:

infographic

اشتراک گذاری ویدیو

این دسته از بازاریابی های شبکه اجتماعی مختص یوتیوب، ویمئو، فیسبوک لایو و پریسکوپ است.

به اشتراک گذاری تصاویر

اشتراک گذاری تصاویر در شبکه های اجتماعی اینستاگرام، پینترست و اسنپ چت انجام می شود.

شبکه سازی اجتماعی

این مورد معمولا در شبکه های فیسبوک و لینکدین انجام می شود.

میکروبلاگینگ

این روش مختص به توییتر و تامبلر است.

تکنیک ها و ترفندهای بازاریابی شبکه های اجتماعی

در صورتی که می خواهید در بازاریابی شبکه های اجتماعی عملکرد موفقی داشته باشید، به تکنیک هایی که در زیر گفته می شود، توجه کنید.

مراحل شروع و راه‌اندازی بازاریابی رسانه های اجتماعی

مهم ترین مراحل شروع و راه‌اندازی بازاریابی رسانه های اجتماعی شامل مراحل و انجام کارهای زیر می باشد:پ

هشتگ گذاری

در شبکه اجتماعی چون اینستاگرام هستگ گذاری در دیده شدن توسط مخاطبین بسیار تاثیر گذار است.

برگزاری مسابقه

این مورد مخاطبان را برای دنبال کردن شما مشتاق تر می کند.

ساخت پروفایل حرفه ای

یک پروفایل خوب باید بتواند نمایانگر حرفه شما باشد، در واقع کاربران از پروفایل شما در می یابند که کار شما چیست و در چه زمینه ای فعالیت می کنید. ساخت پروفایل از مهم ترین مراحل شروع و راه‌ اندازی بازاریابی رسانه های اجتماعی می باشد.

ارسال منظم پست ها

 محتوا عمده ترین بخش بازاریابی شبکه های اجتماعی را شامل می شود. ماهیت محتوا می تواند کاربران را به کسب و کار شما علاقه مند کرده و اعتماد آنان را جلب کند.

اهداف خود از بازاریابی رسانه های اجتماعی را شناسایی کنید

نیازهای کلی کسب و کار خود را در نظر گرفته و با توجه به آن ها برای خود هدف های بلند مدت و کوتاه مدت تعیین کنید. این گونه می توانید اهداف خود از بازاریابی رسانه های اجتماعی را شناسایی کنید. به یاد داشته باشید رفتارتان در زمینه بازاریابی های شبکه اجتماعی شما را به سمت اهدافتان سوق می دهد. ابتدا با مشخص کردن اهداف اولیه و ثانویه اولیت های خود را مشخص کرده و سپس روی دستیابی به آن ها تمرکز کنید.

برای خودتان دستاوردهای بازاریابی در نظر بگیرید

سعی کنید برای خودتان دستاوردهای بازاریابی در نظر بگیرید، این بدان معناست که اهداف کوچک را برای رسیدن به اهداف بزرگ با موفقیت پشت سر بگذارید. درصورتی که برای خودتان دستاوردهای بازاریابی در نظر بگیرید، می توانید عملکرد خود را در طول زمان بسنجید.

شناسایی مشتریان ایده آل

شناسایی مشتریان ایده آل بدان معناست که شما با توجه به شخصیت، محل زندگی، رفتار و به طور کلی خصوصیایت مشتریان و مخاطبان خود عملکردتان را بهبود ببخشید. شناسایی مشتریان ایده آل به شما کمک می کند که کسب و کار خود را رونق دهید.

سخن آخر

در این مطلب سعی کردیم شما را با بازاریابی شبکه های اجتماعی و تکنیک ها و ترفندهای بازاریابی شبکه های اجتماعی آشنا سازیم. در صورت نیاز به کسب اطلاعات بیشتر می توانید به وب سایت اراد مراجعه کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *